moje komentarze

  • 09.02.2012 13:34

    @ptysiu

    Ostatnie protesty jakie miały miejsce w wielu europejskich krajach wymusiły na rządach tych państw akcje "wyjaśniające" w postaci konferencji i debat z udziałem obywateli. Trochę to moim zdaniem musztarda po obiedzie, ale być może gdy dojdzie do renegocjacji te konsultacje się ex post przydadzą.
    Patentu jednolitego w Unii jeszcze nie mamy, ale gotowy dokument już jest. Niezły. Rodził się ponad 30 lat. Pisałam wielokrotnie o jego trudnych negocjacjach. Patent ma swój czas ochrony, za który się zresztą płaci, a potem staje się dostępny dla wszystkich chętnych. Dlatego też mamy np. legalne, tanie zamienniki leków - produkowane po wygaśnięciu ochrony. Zderzak do konkretnego auta czy torebkę wyglądającą jak ta markowa każdy sobie może zrobić(bez podrabiania znaku towarowego), ale nie może sprzedawać.
    Umowa ACTA miała walczyć z podróbkami, tyle że stronami umowy nie są ci, którzy te podróbki głównie produkują jak np. Chiny, Indie, Brazylia. A wielkie koncerny tak się zapędziły w ochronie przed kopiami ich towarów, że wkroczyły na delikatną ścieżkę praw podstawowych...
    ACTA w obecnej formie nie może zostać przyjęta, interpretacja jej przepisów wzbudza zbyt wiele wątpliwości wśród ekspertów. Teraz ruch należy do Parlamentu Europejskiego i wszystko wskazuje na to, że zbudujemy "większość" potrzebną do odrzucenia dokumentu.
    Odnośnie GMO, nie pracuję w Komisji Rolnictwa ani Przemysłu i Badań, to są Komisje właściwe do tematu. Prywatnie nie jestem za genetycznym poprawianiem natury.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: W Parlamencie Europejskim rośnie opór wobec ACTA...
  • 03.02.2012 14:12

    @Harcownik

    Bardzo chętnie zajęłabym się tym raportem, ale nie mogę, ponieważ nie jestem członkiem Komisji Handlu Międzynarodowego (INTA), która przygotowuje raport. Jestem natomisat członkiem Komisji Prawnej, która wydaje opinię w sprawie ACTA.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Coraz dziwniej wokół ACTA
  • 03.02.2012 14:05

    @Ufka

    Nie, to nie jest możliwe. Aby umowa ACTA obowiązywała na terenie całej Unii Europejskiej musi zostać ratyfikowana przez wszystkie państwa członkowskie. Co więcej, jeżeli okaże się, że jej przepisy naruszają Kartę Praw Podstawowych nie wejdzie ona w życie w żadnym państwie członkowskim UE. Ponadto umowa ACTA ma charakter mieszany, tj. dotyczy zarówno kompetencji UE, jak i wyłącznych kompetencji Państw Członkowskich ustalono, że zostanie ona podpisana zarówno przez UE jak i wszystkie jej państwa członkowskie. (Więcej w poprzedniej notce).
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Coraz dziwniej wokół ACTA
  • 02.02.2012 14:29

    @Gruby64

    W pełni się zgadzam z tym stwierdzeniem. Upowszechnianie kultury, dla mnie - byłego dyrektora instytucji kultury było zawsze bardzo ważne. Razem z moimi kolegami i koleżankami z S&D staramy się przekonać innych posłów, aby głosowali przeciw ACTA. Proszę śledzić moje wpisy, będę na bieżąco informować o wszelkich postępach w tej sprawie. Podziwiam Yunusa, jako poseł pracuję w delegacji d/s stosunków UE - Azja Południowa, znam dobrze tamtejsze realia.
    Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: W Parlamencie Europejskim nie będzie szybkiej ścieżki dla ACTA…
  • 02.02.2012 14:29

    @entefuhrer

    Jeżeli umowa ACTA nie zostanie ratyfikowana nie wejdzie w życie. Chociaż zawsze podkreślam, że jestem za ochroną praw własności intelektualnej - to jednak nie kosztem podstawowych praw każdego obywatela. Jestem przekonana, że możliwe jest wypracowanie takiego porozumienia, które będzie chroniło prawa autorskie nie naruszając tym samym wolności w Internecie. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: W Parlamencie Europejskim nie będzie szybkiej ścieżki dla ACTA…
  • 02.02.2012 14:28

    @greg123

    Ci, którzy są za ACTA - trochę otrzeźwieli. Ja sama i wielu członków mojej grupy politycznej od samego początku z dużą rezerwą podchodziliśmy do umowy ACTA. Swoje obawy wyrażaliśmy już wielokrotnie, np. w Deklaracji z 2010 r. Dokument dostępny jest pod poniższym linkiem:
    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//NONSGML+WDECL+P7-DCL-2010-0012+0+DOC+PDF+V0//EN&language=EN
    Zawsze głosowaliśmy przeciw ACTA, co można sprawdzić na stronie Votewatch.eu
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: W Parlamencie Europejskim nie będzie szybkiej ścieżki dla ACTA…
  • 02.02.2012 14:28

    @Trzy Zdania Trzy Slowa

    ACTA to Umowa handlowa dotycząca zwalczania obrotu towarami podrobionymi, o której było głośno od paru lat, ale nie za polskiej prezydencji. Sama ze zdziwieniem przyjęłam szybki tryb podpisywania umowy, zważywszy na to, że ani słowem Premier nie wspomniał o niej w oficjalnym podsumowaniu polskiej prezydencji 14 grudnia 2011, a 15-16 grudnia ACTA po polskim przewodnictwem została przeforsowana.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: W Parlamencie Europejskim nie będzie szybkiej ścieżki dla ACTA…
  • 23.01.2012 13:44

    @Bolesław Witczak, @SIDI

    Szanowni Państwo,
    Nie zmieniałam zdania w sprawie ACTA. Proszę prześledzić moje poprzednie notki odnośnie tej umowy:
    http://2009.salon24.pl/162740,acta-czyli-zakusy-na-wieksza-kontrole-w-i-necie
    http://2009.salon24.pl/238995,odtajnione-acta
    http://2009.salon24.pl/248996,coraz-mniej-tajne-acta
    http://2009.salon24.pl/253358,acta-bitwa-na-rezolucje
    http://2009.salon24.pl/319547,cyberprzestepcy-pod-lupa-europarlamentu
    http://2009.salon24.pl/383874,acta-na-szybkiej-sciezce
    Trudno jest mi się odnieść do informacji, które zostały zamieszczone pod adresem http://www.laquadrature.net/wiki/ACTA_resolution_details_by_score, ponieważ nie można zidentyfikować konkretnie co to za głosowanie.
    W jednym ze swoich wpisów (http://2009.salon24.pl/162740,acta-czyli-zakusy-na-wieksza-kontrole-w-i-necie) informowałam o głosowaniu w sprawie ACTA, ale nie za przyjęciem dokumentu tylko "ZA" większą przejrzystością w zakresie prowadzonych negocjacji. Wówczas "ZA" było 663 posłów. Wyniki głosowania można sprawdzić pod tym linkiem: http://votewatch.eu/cx_vote_details.php?id_act=456〈=en
    Na powyższej stronie znajdują się również inne głosowania w sprawie ACTA.

    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: ACTA na szybkiej ścieżce ?
  • 23.01.2012 10:54

    @arturb, @publicysta

    Szanowny Panie. Od samego początku skrupulatnie śledzę wszystkie informacje na temat ACTA. Wielokrotnie poruszałam ten temat na swoim blogu:
    http://2009.salon24.pl/162740,acta-czyli-zakusy-na-wieksza-kontrole-w-i-necie
    http://2009.salon24.pl/238995,odtajnione-acta
    http://2009.salon24.pl/248996,coraz-mniej-tajne-acta
    http://2009.salon24.pl/253358,acta-bitwa-na-rezolucje
    http://2009.salon24.pl/319547,cyberprzestepcy-pod-lupa-europarlamentu
    http://2009.salon24.pl/383874,acta-na-szybkiej-sciezce
    Udzieliłam również komentarza w sprawie tego porozumienia dla Dziennika Internautów:
    http://di.com.pl/news/38342,0,Europoslanki_o_ACTA_Obawy_sa_uzasadnione.html
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: ACTA na szybkiej ścieżce ?
  • 23.01.2012 10:51

    @vitello

    Szanowny Panie. Dzięki za komentarz. Widzę, że śledzi Pan z uwagą moje wpisy na ten temat. Zapewniam, że będę nadal informować o wszelkich postępach w sprawie ACTA. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: ACTA na szybkiej ścieżce ?
  • 23.01.2012 10:49

    @Mariusz Wiącek

    Szanowny Panie. Wielokrotnie powtarzałam, że jestem za ochroną własności intelektualnej, jednak obecnie jest ona respektowana w sposób iluzoryczny. Bardzo łatwo jest obejść te przepisy. Jednak przyjęcie ACTA w takiej formie nie jest dobrym wyjściem. Więcej w archiwalnych notkach: http://2009.salon24.pl/340713,prawie-cala-prawda-o-piratach.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: ACTA na szybkiej ścieżce ?
  • 09.12.2011 13:45

    @Korsarz

    Szanowny Panie. Bardzo dziękuję za ten komentarz. Cieszę się, że moje działania spotkały się z tak pozytywną reakcją z Pańskiej strony. Ja również uważam, że prawa autorów należy chronić, ale w sposób racjonalny. Tworzenie tak surowych przepisów nie jest najlepszym rozwiązaniem. Pozostaje nam,więc czekać na decyzję Prezydenta Baracka Obamy... Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Amerykański bicz na cyberpiratów… pod lupą UE.
  • 09.12.2011 13:42

    @Shadowriver

    Szanowny Panie. Ja również jestem ZA ochroną praw autorów, jednak obecnie są one respektowane w sposób iluzoryczny, często tylko "na papierze", ponieważ współczesne środki techniczne umożliwiają łatwe ich obchodzenie. Zaostrzenie prawa nie jest wyjściem z tej sytuacji. Myśląc kreatywnie można dostosować prawo do rzeczywistości XXI w. Więcej na ten temat w archiwalnej notce: http://2009.salon24.pl/340713,prawie-cala-prawda-o-piratach. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Amerykański bicz na cyberpiratów… pod lupą UE.
  • 09.12.2011 13:40

    @Kerepsak

    Szanowny Panie. Na swoim blogu zamieszczam informacje również na temat ACTA, niemniej jednak uważam, że obie regulacje są warte uwagi, ponieważ mogą mieć duży wpływ na wszystkich użytkowników Internetu. Dodam, że PE przygotowuje właśnie stanowisko w sprawie ACTA o czym wkrótce będę pisać.Zachęcam do śledzenia mojego bloga. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Amerykański bicz na cyberpiratów… pod lupą UE.
  • 05.12.2011 11:48

    @ah_ha

    Szanowny/-a Panie/-i. Nie zrozumiał/-a Pan/-i mojej wypowiedzi. Nikt nie kwestionuje, że do tradycyjnej dewizy Francji (wolność, braterstwo i równość) dołączyła także laickość. A o to czy równość i wolność wzajemnie się wykluczają należałoby zapytać autorów hasła Rewolucji Francuskiej. Przypuszczam, że mieliby oni nieco odmienne zdanie niż Pan/-i. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Kościół – państwo w Europie
  • 05.12.2011 11:46

    @odys

    Szanowny Panie. Jak wspomniałam w tekście rozwiązaniem pośrednim, pomiędzy skrajnym francuskim i maltańskim, jest to istniejące w Niemczech. Myślę, że Polska powinna iść w tym kierunku. W sobotę odbyła się debata zorganizowana przez SLD, na temat rozdziału Kościoła i Państwa (http://www.sld.org.pl/aktualnosci/p-r-m-a-8344/aktualnosci.htm), tam zostało zaprezentowane stanowisko partii w tej sprawie oraz to jak do tej pory przebiegały relacje państwo – Kościół w RP. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Kościół – państwo w Europie
  • 14.11.2011 11:49

    @winnemucca

    Parlament Europejski nie był, wbrew Pańskiej opinii, inicjatorem budowy gazociągu północnego. Co więcej, jak zaznaczyłam w tekście, wielokrotnie wyrażał swoje zastrzeżenia wobec tej inwestycji. Już niedługo ta sprawa ponownie trafi na wokandę prac Parlamentu Europejskiego. Proszę śledzić pracę Komisji Petycji. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Północna rura z (wybuchowym) gazem
  • 14.11.2011 11:44

    @EFESKA

    Witam. Dzięki za komentarz. Pełna zgoda. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Północna rura z (wybuchowym) gazem
  • 14.11.2011 11:43

    @Medicago

    Proszę sprawdzić moje wcześniejsze notki, niejednokrotnie poruszałam ten temat na swoim blogu(http://2009.salon24.pl/207322,baltyckie-sprzatanie-po-gazie; http://2009.salon24.pl/178699,smrod-wokol-rury; http://2009.salon24.pl/272667,w-pe-solidarnie-o-gazociagu-pln)Co więcej, w Komisji Petycji zajmuję się tą sprawą od samego początku. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Północna rura z (wybuchowym) gazem
  • 31.10.2011 15:27

    @szczelo

    Szanowny Panie/i. To co stało się w Grecji wynika z tego, że
    rząd grecki przez długi czas oszukiwał swoich obywateli i całą
    społeczność międzynarodową. To ich "kreatywna księgowość"
    doprowadziła kraj na skraj bankructwa. Niemniej jednak, wnioski
    wyciągnięte z tej lekcji dały początek reformom strefy euro, które
    pozwolą uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Pozdrawiam.
    LIDIA GERINGER DE OEDENBERG: Europa na kroplówce

123456789... następna

Wszystkie notki Dodaj bloga do ulubionych
Moje komentarze Blog przez RSS
Komentarze przez RSS

Ostatnie notki

Moje ostatnie komentarze

  • @ptysiu

    Ostatnie protesty jakie miały miejsce w wielu europejskich krajach wymusiły na rządach tych...

    09.02.2012 13:34

  • @Harcownik

    Bardzo chętnie zajęłabym się tym raportem, ale nie mogę, ponieważ nie jestem członkiem...

    03.02.2012 14:12

  • @Ufka

    Nie, to nie jest możliwe. Aby umowa ACTA obowiązywała na terenie całej Unii Europejskiej musi...

    03.02.2012 14:05

  • @Gruby64

    W pełni się zgadzam z tym stwierdzeniem. Upowszechnianie kultury, dla mnie - byłego dyrektora...

    02.02.2012 14:29

  • @entefuhrer

    Jeżeli umowa ACTA nie zostanie ratyfikowana nie wejdzie w życie. Chociaż zawsze podkreślam,...

    02.02.2012 14:29

Archiwum postów

PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
zamknij

Logowanie